Khamis, 18 April 2013

Jelajah Jakarta Bandung Hari 3 dan 4

Hari 3

Oleh kerana hari ke empat kami mesti bertolak awal-awal pagi jam 2am maka pada pagi hari ke tiga, kami memulakan hari shopping dengan mengunjungi Pasar Baru. Kami beli apa-apa yg patut di Pasar Baru. Pusing pusing sampai 3 jam rupanya kami berada di situ. Secara jujurnya aku tak suka berada di Pasar Baru sbb tak best lah kat sini. Aku suka lagi di Jakarta sebab byk pusat-pusat grosir contohnya di Tanah Abang,ITC Pasar Pagi Mangga Dua, Pasar Glodok,Senin Jaya,Pasar Baroe dan Blok M dan mungkin banyak lagi. Mungkin setiap orang ada tempat kesukaan masing-masing kan.

Setelah habis berambu sakan di Pasar Baru, kami makan lunch di Sangkuriang Restoren. Sangkuriang ni tempat makan Sunda. Kira best jugalah sbb apa yg di hidangkan mmg sedap. Habis jer makan, kami teruskan jalan-jalan ke PJV (Paris Van Java).

Setelah itu, kami perlu merehatkan diri sebab awal pagi kami perlu ke Jakarta sbb flight Mandala Air akan berlepas jam 0735am.

Hari 4
Jam 0200am kami check out dari Pop Hotel. Perjalanan dari Kota Bandung ke Terminal 3 Jakarta memakan masa + - 2:30 jam. Kami semua tidor semula di dalam van bas. Kesian Hendy bawak sorang2.Hehehe....Sampai di Terminal 3 Jakarta, jam menunjukkan 5am. Kami terus masuk ke ruangan check in dan malangnya kaunter Mandala Air terlalu lembab dan mengakibatkan kami berbaris sampai 2 jam berdiri dan dapat check in jam beg dan tiket dapat pukul 7am.
Sampai di LCCT semula pada jam 1040am waktu Malaysia dan kami berehat semua di rumah aku di Dengkil.