Isnin, 9 Disember 2013

Guangzhou November 2013 Part 3

Berjumpa kembali di part 3, sapa-sapa yg belum baca part 1 dan part 2 sila klik PART 1 dan PART 2.

26/11/2013 - Dengan menaiki van Han, kami ke area plaza jam tangan terbaik dunia. 




Sampai di sana kami jelajah ke seluruh pelusuk plaza. Disini terlalu banyak kedai jam. Kami beli beberapa jam je sbb bajet dah makin berkurangan. Kemudian kami berjalan kaki ke Bai Ma cloth. Bai Ma ni satu hal,ingatkan ada yg boleh di beli,tapi baju nya terlalu up to date..so aku mmg tak beli la..baik beli kat Malaysia je..tapi apa-apapun kami sampai juga di Bai Ma Cloth.Gambar-gambar sepanjang perjalanan dari Kowloon Watch Center ke Bai Ma Cloth.


Mee tarik Chinese Muslim 

Bai Ma Cloth terletak di Zhanqian Lu dan hampir dengan Guangzhou Railway Station. Rujuk peta di bawah.


Melihatkan tiada apa2 yg ingin di beli di Bai Ma Cloth, kami terus berangkat ke Zhongda Fabric Market dengan menaiki van sapu. Kami di kenakan bayaran sebanyak Yuan 100 sehala. Di sini cadangannya ingin mencari cadar dan kain sutera cina tapi kami tidak jumpa walaupun mall ni besar gila..mungkin lain kali kami akan mencari secara lebih detail.


 Gambar di ambil dari web lain

Gambar di ambil dari web lain

Di sini kami berenam berpisah kepada 2 kumpulan kerana aku,isteri dan kak ipar aku akan ke tempat lain dan satu lagi kumpulan terdiri dari Ayu, Syam dan Non akan pulang ke hotel terlebih dahulu.

Aku bersama istri dan kak ipar aku terus mengambil van sapu dgn bayaran Yuan 100 ke Motorcycle Market,Zengcha Road. Ini alamat dia Zhencha dong lu,luochongwei ,Guangzhou. 增槎路松南摩配市场.


Aku beli barang-barang aksesori motor dan habis seribu lebih yuan. Kalau kat sini..mau nya tak beli sbb harga nya mahal..


Keluar dari sini tengok2 dah gelap..terus tahan teksi..ermmm..teksi tanak ambil pun sbb time balik kerja..sana sini jalan jem..lagi-lagi menuju ke Beijing Lu..nasib baik ada van sapu ambil dgn byrn Yuan 100..mmg jauh tempat ni..tapi berbaloi...

Sampai di hotel, aku dapat tau grup Syam Non Ayu dah berjalan-jalan ke Bei Jing Lu beli souvenir cam Fridge Magnet dan baju GZ. Kami bertemu di pertengahan jalan sbb Kak Ngah nak beli kasut Nike. Kemudian kami menuju ke Bei Jing Lu utk beli souvinier yg sama. Grup Ayu Syam dan Non pula dah bersiap ke Pearl River.

Habis je shopping souvenir, kami pun berangkat terus ke Pearl River untuk menikmati nightlife terakhir di sana. Kami beli tiket utk bertiga dan dapat naik bot terakhir hari itu.




Habislah aktiviti hari ke 3. Tunggu hari terakhir kami di part 4.