Isnin, 17 Februari 2014

GGB'ers Ride Patin Temerloh 15 Feb 2014

Assalamualaikum Warahmatullah dan Salam Sejahtera. Pada 15 Februari 2014 aku dan team GGB'ers ride Patin Temerloh. Kali ni kami seramai 13 orang bergerak dari RV pertama di BHP Karak. Kami golek tayar setepat 830am setelah baca doa yang di bacakan oleh Irman.

Kami berhenti sebentar utk bersarapan di Pekan Karak. Perjalanan dari BHP Karak sehinggalah ke Pekan Karak hanya mengambil masa 30-40 minit sahaja.

RV Sarapan di Pekan Karak

Sarap dulu

Ikhwan Selfie


Kami menyambung perjalanan semula tepat jam 1030 am. Kami meneruskan perjalanan ke Temerloh Bandar Patin.Sampai di Tol Temerloh, ada 2 orang dari kami meneruskan perjalanan ke kampung masing-masing so tinggallah kami seramai 11 orang sahaja. Seterusnya kami terus ke Sungai Temerloh yg di ketuai oleh Irman. Well Irman dah biasa dengan bandar Temerloh sebab dia sering ke Temerloh utk menguruskan hal bisnes dia. Selama sejam kami melepak di tepi sungai dan tepat jam 1pm kami terus ke restoren.


Gila bergambar

Panorama Sungai Temerloh

250 vs 650 







Dari kiri : Fifi,Farid Lynn
Dari belakang kiri : Ikhwan, Shafariz,Azymjoe dan Zeiry
Belakang : Zulkifli

Kami lepak di tepi sungai dan menghilangkan penat dahulu sebelum menuju ke Restoren Go' Bang Maju Patin Tempoyak,Temerloh. Restoren ni terletak di sebelah Stesen Minyak Esso, Temerloh. 

Belitders

Untuk pengetahuan, pakej makanan yang di hidangi takla semahal mana dan paling penting rasanya memang terbaik. Anggaran Rm 16.50 utk seorang makan dengan nasi berlaukkan ikan patin,sayur ulaman dan sambal belacan dan juga air laici. Kami di hidangkan dgn 3 jug air ; air laici 2 jug dan air carrot susu 1 jug. 

Nasi berulamkan daun ulam raja dan sambal belacan

Kepala Patin

Badan Patin

Ekor Patin

Pais Talapia (Azymjoe order sbb alegik Patin)


Depan sekali : Zeiry
Kiri : Fifi,Shafariz,Ikhwan
Hujung : Lynn Armani
Kanan : Azymjoe,Aku,Azmy dan Zulkifli
Photographer : Farid

Habis je makan, kami semua bergerak ke Masjid Sultan Abu Bakar, Temerloh untuk mengerjakan solat Zuhur Jamak Qasr Asar. Tepat jam 1430 kami bergerak ke highway dan singgah sebentar ke satu lagi masjid kerana kami terpecah dua oleh kerana jalan menuju ke masjid besar Temerloh berpusing-pusing.

Bergambar dulu sebelum balik

Kami berhenti sebentar di Petronas Karak untuk mengisi minyak dan berehat sebentar. Tepat jam 1500 kami bergerak semula ke rumah masing-masing. Kali ni aku bawak motor slow sedikit sebab aku tak biasa jalan highway Karak.

Petronas Karak

Aku sampai di rumah pada jam 1745. InsyaAllah ride Patin akan kembali semula kerana kami semua dah kena mandrem Patin Temerloh. Jumpa lagi di entry yg lain.

p/s :Kredit to Irman sebab sanggup tunggu aku di highway Karak berikutan aku bawak tak selaju kawan-kawan yang lain. Terima kasih sekali lagi Irman.