Isnin, 17 Februari 2014

Jelajah Bukittinggi,Padang Episod 4

Assalamualaikum dan Salam Sejahtera. Aktiviti terakhir kami berada di Bukittinggi,Padang. InsyaAllah akan ke sini lagi nanti. So sapa-sapa nak dapatkan pakej murah,bolehkan contact aku yer. InsyaAllah.

Jom baca episod 1,episod 2 dan episod 3 kepada sesiapa yang belum baca. Semoga menjadi panduan utk korang yg bakal travel ke Bukittinggi nanti yer.Hanya klik pada perkataan "episod 1" , "episod 2" dan "episod 3".

29 Januari 2014

Setelah habis bersarapan, kami terus check out kerana aktiviti last day ni, kami akan ke Pantai Air Manis dan melihat Jambatan Nurbaya.

Dalam perjalanan kami ke airport, kami singgah sebentar utk beli Kue Bika tetapi malangnya kedai tersebut belum bersedia utk jual. Kami teruskan perjalanan dan singgah sebentar di Air Terjun Lembah Anai kerana hari pertama tu tak sempat sebab hari hujan.



Illusi yg tak menjadi

Kak Ngah nak terjun...

Kami teruskan perjalanan ke Pantai Air Manis utk melihat Malin Kundang di sumpah menjadi batu. Kali ni, lawatan ke Pantai Air Manis mmg cepat sbb tak sampai 30 minit je berada di situ.

Malin Kundang bersujud

Aku ngah pegang Malin Kundang

Kami bertiga


Tali tu dah jadi batu

Kami terus bergerak ke airport kerana rasanya kami akan ketinggalan flight tetapi rupanya masih berbaki 2 jam kami di airport. Sebelum ke airport, kami juga melalui Jambatan Nurbaya. Sejarah Siti Nurbaya tidak bagus kerana di katakan beliau mati bunuh diri dengan melompat di atas jambatan tu. Entah betul ke tidak, tu urusan dia ngan Allah.

Kami naik flight pada pukul 1445 dan sampai di LCCT pda pukul 3 lebih petang. Well, jelajah kali ni memang best. Tunggu di entry lain selepas ini.